Courte biographie
Ida Gremyr est professeure de gestion de la qualité à la division Innovation et gestion de la R&D du Département de gestion technologique et économique à l’Université de technologie de Chalmers, en Suède. Elle mène des recherches en collaboration avec des partenaires des secteurs privé et public et contribue au développement des pratiques et des compétences des professionnels, en mettant l’accent sur le rôle des responsables qualité, l’organisation du travail d’amélioration, les innovations de service, la qualité des services et les pratiques et outils pour l’amélioration de la qualité. Elle est également directrice du programme de master en gestion de la qualité et des opérations, où elle enseigne et supervise des projets de thèse.
Titre (provisoire) : Advancing Service Innovation and Quality: The Role of Service Development, Feedback Integration, and Modularization
Abstract
This talk explores how service innovations emerge and develop across diverse organizations and sectors. A significant challenge for service innovations is that they often follow a distinct trajectory of innovation modes—unlike product innovations—before achieving market success. While some innovation modes occur within service development processes, others take place externally. Centred on the ongoing evolution and development of innovations, this talk addresses two key areas. First, it examines how customer feedback can act as activation triggers for developing absorptive capacity and thereby contributing to continued value creation and service development. Second, it delves into service modularization within a manufacturing context, identifying specific modularization processes and their impact on the characteristics of service modules.
Voir les autres conférenciers invités :